TERIMA KASIH KERANA MELAYARI DERMAGA BM STPM --- MOGA-MOGA MEMPEROLEH MANFAAT - ANDA DIIZINKAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN [KEBANYAKANNA DALAM FORMAT PDF] YANG DIINGINI ... SEBELUM ITU, SILALAH MENDAFTAR SEBAGAI AHLI/RAKAN TINGKATAN ENAM - LALUAN PALING MURAH DAN PALING MUDAH KE UNIVERSITI AWAM - PASTINYA ANDA TIDAK INGIN KETINGGALAN DAN KERUGIAN SELAMAT HARI KEMERDEKAAN DAN HARI MALAYSIA 2023: "MALAYSIA MADANI: TEKAD PERPADUAN, PENUHI HARAPAN"

MODEL LATIHAN DAN CAKERA PADAT TATABAHASA

UNTUK kemudahan guru dan pelajar dalam pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu Penggal 2, Persatuan Pendidikan Bahasa Melayu Malaysia menerbitkan dua bahan terbaharu pada bulan Februari lalu.


Bahan baharu tersebut ialah Kertas Model Bahasa Melayu Penggal 2, dan Tatabahasa Bahasa Melayu STPM. Kertas model ialah buku latihan bagi tajuk Morfologi dan Sintaksis, yang meliputi soalan bercorak aneka pilihan dan struktur, serta latihan esei berformat untuk Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS). Bahan kedua merupakan cakera padat yang memuatkan perisian tentang tatabahasa yang dapat digunakan oleh guru dalam pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah.

Kertas model dijual pada harga RM18.00 bagi Semenanjung Malaysia, dan RM20.00 bagi Sabah dan Sarawak, termasuk bayaran pos. Sementara itu, cakera padat boleh didapati pada harga RM15.00 dengan bayaran pos RM4.00.

Menurut akaun Facebook JU BM Tingkatan 6, buku dan cakera padat tersebut boleh ditempah dengan menghubungi 013-3102601 atau 013-6647467.

Tiada ulasan:

Sewajarnya...

banner

Khidmat Nasihat & Pedoman Bahasa - www.dbp.gov.my

banner

KONGSI BAHAN

Sekiranya anda berminat untuk berkongsi bahan, sila kirim melalui e-mel: saimimsalleh@gmail.com, atau imi6911683@yahoo.com.

Kesudian anda sangat dihargai.

MAKALAH PENULIS LAIN

MAAF dipohon daripada penulis dan penerbit makalah yang digunakan dalam laman ini tanpa kebenaran. Sekiranya penulis dan penerbitnya tidak mahu makalah tersebut terus digunakan, sila maklumi melalui e-mel: smsmsalleh@gmail.com.

Setinggi-tinggi terima kasih kepada yang membenarkan karya disebarkan untuk manfaat anak-anak watan kita.

DENGAN NAMA ALLAH

YANG BERSAMA DENGAN KITA

 
Reka bentuk asal:Free WordPress Themes | Dijadikan Blogger oleh Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Terima kasih.