TERIMA KASIH KERANA MELAYARI DERMAGA BM STPM --- MOGA-MOGA MEMPEROLEH MANFAAT - ANDA DIIZINKAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN [KEBANYAKANNA DALAM FORMAT PDF] YANG DIINGINI ... SEBELUM ITU, SILALAH MENDAFTAR SEBAGAI AHLI/RAKAN TINGKATAN ENAM - LALUAN PALING MURAH DAN PALING MUDAH KE UNIVERSITI AWAM - PASTINYA ANDA TIDAK INGIN KETINGGALAN DAN KERUGIAN SELAMAT HARI KEMERDEKAAN DAN HARI MALAYSIA 2023: "MALAYSIA MADANI: TEKAD PERPADUAN, PENUHI HARAPAN"

SEMESTER 2 - Morfologi : Nota

Bahan disediakan dalam bentuk PDF. Sila klik judul yang berwarna biru untuk muat turun. (Judul yang berwarna hitam belum disediakan pautannya.)

Umum


Bentuk dan Pembentukan Kata



Penggolongan Kata

102 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam cikgu..nota2 cikgu sgt2 mudah dan ringkas utk d fahami.sy mohon untuk download sbg nota tambahan utk pelajar saya.terima kasih ^^

Tanpa Nama berkata...

terima kasih

Tanpa Nama berkata...

n0ta ckgu sgt rngkas tp pdat.

Tanpa Nama berkata...

Salam .. tqvm kerana memberi bahan Penggal 2/2/3 yang bermanfaat kpd pelajar...pelajar senang faham..


Unknown berkata...

minta izin untuk downlond..terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Salam, nota diberi mudah difahami Mohon untuk download. Terima kasih.

mohamad al faiez bin midun berkata...

minta izin untuk download .. nota yang sangat excelent ,,. hhee ..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum cikgu, erima kasih kerana nota yang sanggat bermanfaat ini. semoga cikgu sentiasa berada dalamperlindungan maklaikat dan Allah dan juga sentiasa mendapat rahmat darinya
saya minta izin untuk muat turun maklumat ini...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum cikgu, terima kasih kerana nota yang sangat bermanfaat ini. Semoga cikgu sentiasa berada dalam perlindungan maklaikat dan Allah dan juga sentiasa mendapat rahmat daripadanya
saya minta izin untuk muat turun maklumat ini...

Tanpa Nama berkata...

ASSALAM..Saya mohon izin kongsi bahan ini utuk PdP.Terima kasih banyak..bahan yang bermanfaat ini...

Adibah Rozali berkata...

mohon download untuk buat rujukan saya belajar :).terima kasih

Tanpa Nama berkata...

asalm cikgu....cikgu saya ad bagi buku tatabahasa asas dengan tatabahasa dewan....susahnak baca tapi nota cikgu ni mudah sikit...mohon dizi utk download

Vshaa berkata...

Terima Kasih, CIkgu.

Unknown berkata...

Semoga usaha cikgu ini dikira sebagai amal soleh di sisi Allah S.W.T..terima kasih..mohon keizinan untuk menggunakan semua nota dan bahan di laman blog ini.

Unknown berkata...

Sayamohonkebenaran untuk download

Unknown berkata...

Saya mohon kebenaran untuk download..Terima kasih cikgu.. =)

Tanpa Nama berkata...

Nota yang sangat mudah dfahami dan sesuai dgunakan utk menghadapi saat2 akhir exam.

lymnis berkata...

Tahniah...banyak ilmu Dan kemudahan untuk membuat asgment pengajian bahasa melayu,tajuk2 sama seperti bhn yg disediakan,alhamdulillah d ribuan terima kasih,semoga ilmu lebih bertambah Dan pahala berpanjangan.amin...

Tanpa Nama berkata...

salam..trima kasih cikgu..sy minta izin download ya cikgu.




Unknown berkata...

assalam.

mohon izin dwnlod nota2 cg utk ank2 pljr sy. tqvm

Unknown berkata...

salam cikgu, saya mintak izin nak download nota.. tapi sy nak tanya... bentuk kata tu...kata terbitan dan kata majmuk ad nota tak? mohon cg balas segera..

Tanpa Nama berkata...

Salam. Minta izin utk memuat turun nota ini sbgi panduan. Terima kasih cikgu :)

ohdy berkata...

Terima Kasih cikgu :)

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih, mohon kebenarann untuk download sbg nota ringkas kpd pelajar

CIKGU RAZALI berkata...

tk, nota ini amat berguna utk rujukan guru dan pelajar

Unknown berkata...

mohon download untuk Rujukan saya belajar ,,nota sangat mudah..

prau smkk berkata...

makseh banyak-banyak arr=)

Unknown berkata...

mohon share.. terima kasih

Dunia Siti Zunaida Mustapha berkata...

Terima kasih cikgu...nota yg cukup bermakna buat saya sebagai guru. Alhamdulillah pelajar saya SMK Putra Besut dapat keputusan terbaik STPM 2014. Semoga cikgu sentiasa dirahmati Allah S.W.T. Terima kasih cikgu.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih cg..semoga dimurahkan rezeki...^-^

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih �� mintak izin baca n download

SWEETDARA BY KAK KM berkata...

assalamualaikum , saya mintak izin nota ini dijadikan bahan rujukan saya .

Unknown berkata...

terima kasih ..

SyLvEsTer Lau berkata...

Terima kasih atas rujukan.. Nota ini sememangnya sangat membantu ketika saya hendak membuat persediaan bagi peperiksaan akhir universiti saya.. ikhlas daripada pelajar UPSI @ 2015 =)

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum ..

saya mohon untuk download =D

Tanpa Nama berkata...

mintak izin untk download

Ainul Mardhiah berkata...

Assalamualaikum..minta izin untuk download ye..terima kasih di atas perkongsian ini..

Tanpa Nama berkata...

ASSALAM...MOHON UNTUK DOWNLOAD. SAYA BARU NAK MENGAJAR BM TING 6. SEMOGA TUAN DIRAHMATI ALLAH

Unknown berkata...

assalammualaikum.. mintak izin baca n download untuk saya ulangkaji...

Unknown berkata...

assalamualaikum mintak izin untuk download ye buat saya ulangkaji

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum cikgu, saya minta izin gunakan nota cikgu untuk belajar. terima kasih :)

nurul berkata...

nota yang sangat-sangat berguna. saya mohon kongsi. terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

Nota yang baik

91K berkata...

Sya mnta izin untuk dijadikan bahan rujukan cg. Tq

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum cikgu, terima kasih kerana nota yang sangat berguna untuk saya buat rujukan.
saya minta izin untuk muat turun maklumat ini cgu...terima kasih��

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum cikgu, saya minta izin gunakan nota cikgu untuk belajar. terima kasih :)

Unknown berkata...

Terima kasih atas jasa cikgu buat nota ni . Semoga dirahmati allah swt

Tanpa Nama berkata...

terima kasih atas nota yang baik dan berguna kepada semua pelajar mohon saya download nota sebagai bahan belajar

Nijong Edu berkata...

Saya minta izin untuk download nota cikgu. Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Cikgu. Saya minta izin untuk download nota. Terima kasih.

Unknown berkata...

Assalamualaikum. mintak izin download nota ckgu. terima kasih.

SUHAIMI MOHD SALLEH berkata...

Waalaikumus salam. Nijong Edu, tanpa nama, Fazliana Fadzil, silakan.

Tanpa Nama berkata...

salam..mohon izin download ye cg.tq

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum, saya pelajar stpm penggal 1. saya nak mintak izin untuk download and jadikan bahan sebagai rujukan bergitu juga rakan2 yg lain. terima kasih

Tanpa Nama berkata...

mohon download ye cg . terima kasih .

JimMy KhuZaimi berkata...

macam mana nk download

Tanpa Nama berkata...

mcm mne nk download...nota ni berguna kepada pellajar seperti saya

Tanpa Nama berkata...

Mohon download ya cikgu...
nota sebegini sangat bermanfaat terutamanya untuk persediaan peperiksaan

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum cikgu,mohon download utk jadikan bhn rujukan tambahan..terima kasih cikgu

Unknown berkata...

hei

Unknown berkata...

assalammualaikum cikgu,mohon download untuk dijadikan nota tambahan saya....mohon mendpt keberkatan cikgu

Unknown berkata...

Asalammualaikum Cikgu, minta izin untuk download ya cikgu... Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Asalamualikum cgu, mohon izin untuk muat turun nota-nota tambahan.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum cikgu, mohon izin untuk muat turun nota-nota tambahan.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum cikgu, minta izin untuk download nota-nota ni ye cikgu. terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Salam Cikgu,saya minta izin untuk guna kesemua nota di dalam blog ini.Terima kasih atas perkongsian.

Tanpa Nama berkata...

nota cikgu sangat menarik . saya minta izin download ya cikgu :)

Azhan Fikry berkata...

Terima kasih cikgu..

Tanpa Nama berkata...

terima kasih cikgu.. izinkan say download(tanpa nama)

Pastel Daisy99 berkata...

nota cg mudah difahami . Mohon download ya.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum cikgu, mohon izin nak download dan salin nota

Tanpa Nama berkata...

Izinkan saya untuk memuat turun nota.

Unknown berkata...

Asalamualaikum cgu. Mohon izin nak download nota.

Unknown berkata...

Assalamualaikum cg. Mohon izin nak download nota.

Unknown berkata...

Assalamualaikum cikgu . Izinkan saya untuk muat trun nota cikgu

Unknown berkata...

Assalamualaikum cikgu..minta izin download nota ye

Unknown berkata...

Izinkan sya salin nota ini utk difahami..tq

husna berkata...

halalkan ilmu yang dikongsi ya , terima kasih

Anisha Nabila berkata...

Assalamualaikum cikgu, minta izin download nota. Halalkan ilmu saya. Terima kasih cikgu.

Unknown berkata...

Terima kasih di atas membenarkan muat turun secara percuma :)

Tanpa Nama berkata...

Minta izin download notanya ya cikgu.. Terima kasih :) Semoga cikgu sentiasa dirahmati oleh-Nya

Tanpa Nama berkata...

Minta izin untuk download cg
..trime kasih

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,izinkan sye download yer semoga cikgu halalkan..trima kasih :-)

Tanpa Nama berkata...

Assalamualikum. Izinkan saya download,saya harap cg halalkan ye :)

husna berkata...

Minta halalkan ilmu dan terima kasih cikgu

Unknown berkata...

Mintk izin untk download cg😉
Trima kasih👍

Amiza berkata...

Mohon izin download nota2 ckg utk pel2 sy..nota yg mudah difahami..trm ksh ckg

Unknown berkata...

Saya pun download ye cikgu, terima kasih memudahakan pembelajaran saya. Semoga urusan cikgu pun sentiasa dipermudahkan.

Unknown berkata...

Minta izin cg saya download

Unknown berkata...

Minta izin cg saya download

Unknown berkata...

Tq..membantu sgt nota nii

Yang Anom berkata...

Tq ckg krn menyediakan byk bhn utk pljr stpm.Semoga ckg dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yg baik.

Tanpa Nama berkata...

Minta izin cg,saya download

Unknown berkata...

Minta izin cikgu, saya download. Terima kasih utk perkongsian ini. Moga Allah merahmati cikgu selalu.

Unknown berkata...

nota yang sangat sangat membantu 👍🏼

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum , mntk izin utk utk download nota² cg ya..nota yg sngt ringkas dan padat

Unknown berkata...

Terima kasih untuk nota ini!!

Alia berkata...

assalamualaikum cikgu.. halalkan saya download ye sebagai bahan ulangkaji saya

Unknown berkata...

Assalamualaikum cg, izinkan saya untuk download ye.

Terima kasih😃

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum cg , izinkan saya utk download ye . terima kasih cg

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum cg..minta izin download nota2 cg ya...terima kasih atas perkongsian..semoga cg dimurahkan rezeki selalu..

Sara Hana berkata...

Assalamualaikum cg. Terima kasih kerana menerbitkan nota tersebut. Saya juga ada membuat nota bm stpm sem 2, saya harap nota yang saya buat juga bermanfaat pada semua...Anda boleh kunjungi blog saya iaitu
dream2notes.blogspot.com

Sewajarnya...

banner

Khidmat Nasihat & Pedoman Bahasa - www.dbp.gov.my

banner

KONGSI BAHAN

Sekiranya anda berminat untuk berkongsi bahan, sila kirim melalui e-mel: saimimsalleh@gmail.com, atau imi6911683@yahoo.com.

Kesudian anda sangat dihargai.

MAKALAH PENULIS LAIN

MAAF dipohon daripada penulis dan penerbit makalah yang digunakan dalam laman ini tanpa kebenaran. Sekiranya penulis dan penerbitnya tidak mahu makalah tersebut terus digunakan, sila maklumi melalui e-mel: smsmsalleh@gmail.com.

Setinggi-tinggi terima kasih kepada yang membenarkan karya disebarkan untuk manfaat anak-anak watan kita.

DENGAN NAMA ALLAH

YANG BERSAMA DENGAN KITA

 
Reka bentuk asal:Free WordPress Themes | Dijadikan Blogger oleh Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Terima kasih.