TERIMA KASIH KERANA MELAYARI DERMAGA BM STPM --- MOGA-MOGA MEMPEROLEH MANFAAT - ANDA DIIZINKAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN [KEBANYAKANNA DALAM FORMAT PDF] YANG DIINGINI ... SEBELUM ITU, SILALAH MENDAFTAR SEBAGAI AHLI/RAKAN TINGKATAN ENAM - LALUAN PALING MURAH DAN PALING MUDAH KE UNIVERSITI AWAM - PASTINYA ANDA TIDAK INGIN KETINGGALAN DAN KERUGIAN SELAMAT HARI KEMERDEKAAN DAN HARI MALAYSIA 2023: "MALAYSIA MADANI: TEKAD PERPADUAN, PENUHI HARAPAN"

BUKU TATABAHASA STPM TELAH DITERBITKAN

BUKU tatabahasa yang baharu khas untuk guru dan pelajar sistem baharu STPM yang mengambil mata pelajaran Bahasa Melayu telah diterbitkan, dan dipercayai akan digunakan mulai Penggal 2 tahun depan, bersempena dengan topik tatabahasa yang akan dipelajari pelajar pada ketika itu.

Buku yang berjudul Tatabahasa Asas itu disusun agar bersesuaian dengan sukatan pelajaran dan tahap kemahiran nahu yang perlu dikuasai oleh pelajar peringkat prauniversiti.

Buku tersebut diterbitkan oleh Persatuan Pendidikan Bahasa Melayu Malaysia, dan ditulis oleh Ahmad Khair Mohd Nor, Raminah Hj. Sabran, Nawi Ismail, Mohd Zaini Othman, dan Ton Ibrahim.

Mengikut maklumat daripada Facebook JU BM STPM, guru boleh menghubungi Tuan Haji Mohd Zaini bin Othman melalui nombor 013-3012601 untuk mendapatkan buku tersebut.

Pengarang buku berkenaan juga diberitakan akan mengadakan jerayawara ke semua negeri untuk menjelaskan hal buku tersebut serta beberapa perkembangan terbaharu tentang mata pelajaran dan peperiksaan Bahasa Melayu STPM.

2 ulasan:

Noor Haeiddah Ismail berkata...

Sebuah buku yang sangat baik untuk dijadikan rujukan. Guru-guru BM STPM dan calon-calon STPM Penggal 2 harus memilikinya.

Tanpa Nama berkata...

salam, di mana sy boleh dapatkan buku asas tatabahasa ni..sy cuba cari di kedai tapi tak ada, dn saya juga dh try contcat tuan haji mohd zaini seperti yang tertera no nya tapi tak dapat, harap dapat bantuan. tq

Sewajarnya...

banner

Khidmat Nasihat & Pedoman Bahasa - www.dbp.gov.my

banner

KONGSI BAHAN

Sekiranya anda berminat untuk berkongsi bahan, sila kirim melalui e-mel: saimimsalleh@gmail.com, atau imi6911683@yahoo.com.

Kesudian anda sangat dihargai.

MAKALAH PENULIS LAIN

MAAF dipohon daripada penulis dan penerbit makalah yang digunakan dalam laman ini tanpa kebenaran. Sekiranya penulis dan penerbitnya tidak mahu makalah tersebut terus digunakan, sila maklumi melalui e-mel: smsmsalleh@gmail.com.

Setinggi-tinggi terima kasih kepada yang membenarkan karya disebarkan untuk manfaat anak-anak watan kita.

DENGAN NAMA ALLAH

YANG BERSAMA DENGAN KITA

 
Reka bentuk asal:Free WordPress Themes | Dijadikan Blogger oleh Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Terima kasih.